Când ne-am gândit la prânzișoarele din Parcul Etnografic, le-am gândit din prisma a două aspecte relevante, zicem noi. Pentru că începusem deja seria brunch-urilor împreună cu My Transylvania, am constatat că o parte din cei ce-și doreau să participe la eventurile noastre nu reușeau să ajungă din mai multe motive. Evident, primul era distanța, și pentru că evenimentele noastre sunt dedicate în special familiilor, pentru unii era complicat să se deplaseze până la 70 km cu cățel, cu purcel. Așa că, ne-am dorit în primul rând să aducem evenimentele mai aproape de oraș, dar în același timp să păstrăm autenticitatea lor. Apoi, al doilea motiv, care de fapt era cel mai important, a fost crearea unor tipuri de activități complete care să înlocuiască obiceiul de ieșit la mall duminica cu familia. O mare parte dintre noi ajung cumva captivi ideii de mall din mai multe considerente. Este foarte ușor să-ți parchezi mașina, copiii tăi pot beneficia de diverse activități, poți să faci shopping, te poți aproviziona cu alimentele necesare săptămânii ce urmează să înceapă și cel mai important e că poți și să mănânci în food court, bine, asta dacă putem numi mâncare tot ceea ce se vinde acolo.
Noi, împreună cu oamenii minunați de la Muzeul Etnografic și Parcul Etnografic, ne-am gândit că dacă reușim să oferim o experiență similară, familiile dornice de natură vor decide să își petreacă timpul în mijlocul acesteia, fără să fie nevoiți să renunțe la ceea ce puteau să facă în aceeași zi, în același timp, în mall.
Așa că, partea cu shoppingul și aprovizionarea am acoperit-o cu un mic târgușor de producători locali, care în zilele lui bune avea cam 6 din 10 producători cu certificare ecologică. Apoi am creat și zona de food court, am pus un bufet cu de toate în foișor, ferit de soare, iar entertainmentul a fost asigurat de diverse ateliere, degustări și, evident, plimbări lungi în Parcul Etnografic.
Astfel am reușit să modificăm cât de cât comportamentul de mall al unor familii dornice de natură, rural și mâncare sănătoasă. Am încercat să apropiem, de fiecare dată, consumatorii de sursa lor de hrană, prin interacțiunea directă cu producătorii participanți la târg, astfel dezvoltându-se relații comerciale și nu numai, de lungă durată.
Dacă am fi corporatiști, am spune că targetul nostru pe anul trecut a fost atins, dar pentru că suntem niște țărani strămutați la oraș, spunem că anul trecut am plantat o sămânță bună ce o să dea roade îmbelșugate și anul acesta. Până se face vreme bună de prânzișor, vă rog să poftiți la delicioasele amintiri de anul trecut, pentru că atunci când ‘om ieși din casă iar, foișorul nu o să mai fie încăpător. Mulțumim pentru susținere, atât participanților, cât și gazdelor. Să ne vedem cu bine!